امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کشتی
#1
بلاگ نویسی رو دوست دارم.
این‌جا سعی می‌کنم هر از چندگاهی در مورد رخدادهای بازارهای مالی بنویسم.
خوشحال می‌شم دوستان اگر نظری دارن مستقیم همین‌جا مطرح کنن تا با هم‌افزایی پیشرفت کنیم.
#2
با ارزوی موفقیت برای شما
>>> نظرات هیچ کس عاری از خطا نیست ازجمله این حقیر (:
#3
ممنون از لطف شما دوست گرامی،


و اما بازار در بدبینانه‌ترین حالت ۲۰ درصد حباب منفی داره.
#4
فقط سهام دلاری صادراتی بخرید که بزودی رستگار می‌شید.
تو میان‌مدت به طور عام اوضاع گروه‌هایی که خرید دلاری و فروش ریالی دارند واقعا خراب میشه. گروه‌هایی مثل خودرو و دارو واقعا فرصت فروش هستن.
تو محاسبات خودتون دلار دولتی رو حداقل ۵۴۰۰ در نظر بگیرید.
سکه و طلا رو هم تا ۲۲ اردیبهشت خالی کنید که علی می‌مونه و حوض‌ش.
#5
(05-05-2018, 05:37 PM)نوح نوشته: فقط سهام دلاری صادراتی بخرید که بزودی رستگار می‌شید.
تو میان‌مدت به طور عام اوضاع گروه‌هایی که خرید دلاری و فروش ریالی دارند واقعا خراب میشه. گروه‌هایی مثل خودرو و دارو واقعا فرصت فروش هستن.
تو محاسبات خودتون دلار دولتی رو حداقل ۵۴۰۰ در نظر بگیرید.
سکه و طلا رو هم تا ۲۲ اردیبهشت خالی کنید که علی می‌مونه و حوض‌ش.

فرمودید گروه خودرو فرصت فروشه!!!الان!!!؟؟
به نظرتون خاور60تومنی مثلا قرار چقدر بشه یا خگستر 220تومنی که انباشتش از قیمت سهم بیشتره یا خکاوه 85تومنی با طرح نوسازیش مثلا قرار چقدر بشه
#6
(05-05-2018, 08:41 PM)علی خوش متظر نوشته:
(05-05-2018, 05:37 PM)نوح نوشته: فقط سهام دلاری صادراتی بخرید که بزودی رستگار می‌شید.
تو میان‌مدت به طور عام اوضاع گروه‌هایی که خرید دلاری و فروش ریالی دارند واقعا خراب میشه. گروه‌هایی مثل خودرو و دارو واقعا فرصت فروش هستن.
تو محاسبات خودتون دلار دولتی رو حداقل ۵۴۰۰ در نظر بگیرید.
سکه و طلا رو هم تا ۲۲ اردیبهشت خالی کنید که علی می‌مونه و حوض‌ش.

فرمودید گروه خودرو فرصت فروشه!!!الان!!!؟؟
به نظرتون خاور60تومنی مثلا قرار چقدر بشه یا خگستر 220تومنی که انباشتش از قیمت سهم بیشتره یا خکاوه 85تومنی با طرح نوسازیش مثلا قرار چقدر بشه
صنعتی که فرصت خرید نباشه حتما فرصت فروشه.
اگه قرار ۲۰.۰۰۰ کامیون فرسوده تعویض شه پس باید اولویت رو به سمت لیزینگی‌ها و قطعه‌سازهای غیروابسته داد.
خاور باید اعلام ورشکستگی و یا انحلال کنه که جالبه دارایی‌هاش کفاف بدهی‌هاش رو نمیده پس ارزش ریسک نداره. صنعت خودرو ما طبق مودار قیمتی ۳ سال نزولی و ۳ ماه صعودیه و زمان رشد رو هم فقط مافیای این صنعت می‌دونن! نه تحلیل‌پذیرند و نه قابل اتکا.
اگه قرار مگاپروژه‌ای انجام شه پس اولویت با ساده‌ترین تحلیل ممکنه و اون‌هم گروه لیزینگه. اگه خاور سود بسازه، ولغدر منفجر می‌شه. اگه خدیزل ۵۰۰۰ تا فرسوده تعویضکنه پس اثر این گردش عظیم رو ولبهمن بالاتره و ....
و اما خکاوه،
اگه فرض کنیم این شرکت امسال ۵۵۰۰ میلیارد درآمد داشته باشه پس حدود ۲۷۵۰ میلیارد سهمه وزارت نفته که با ارز جهانگیر میشه حوالی ۴ روز درامد نفتی کشور. حالا استدلال اینه که با صرفه‌جویی سوخت هزینه‌ها برمی‌گرده و ... . الان با این کمبود ارز به نظرتون وزارت نفت به راحتی زیر بار این حجم پول بی‌زبون می‌ره؟ من جمع‌بندی می‌کنم که نه و این طرح این شکلی اجرا نمی‌شه.

در مورد گروه خودرو و قیمت سهام،
خودرو ۱۶۰
خگستر ۱۶۰
خاور منحل !!!
خکاوه شاید ۱۵۰ رو ببینه که اون‌هم هزار اما و اگر و ریسک خیلی سنگینی داره...

من ترجیح میدم
کربن ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۷۵۰
کفرا ۴۵۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۶۰۰
پلوله ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
حفاری ۱۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۳۸۰
فارس ۵۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
کرماشا ۲۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۵۰۰
ووووو
خارج شم
#7
(05-05-2018, 10:01 PM)نوح نوشته:
(05-05-2018, 08:41 PM)علی خوش متظر نوشته:
(05-05-2018, 05:37 PM)نوح نوشته: فقط سهام دلاری صادراتی بخرید که بزودی رستگار می‌شید.
تو میان‌مدت به طور عام اوضاع گروه‌هایی که خرید دلاری و فروش ریالی دارند واقعا خراب میشه. گروه‌هایی مثل خودرو و دارو واقعا فرصت فروش هستن.
تو محاسبات خودتون دلار دولتی رو حداقل ۵۴۰۰ در نظر بگیرید.
سکه و طلا رو هم تا ۲۲ اردیبهشت خالی کنید که علی می‌مونه و حوض‌ش.

فرمودید گروه خودرو فرصت فروشه!!!الان!!!؟؟
به نظرتون خاور60تومنی مثلا قرار چقدر بشه یا خگستر 220تومنی که انباشتش از قیمت سهم بیشتره یا خکاوه 85تومنی با طرح نوسازیش مثلا قرار چقدر بشه
صنعتی که فرصت خرید نباشه حتما فرصت فروشه.
اگه قرار ۲۰.۰۰۰ کامیون فرسوده تعویض شه پس باید اولویت رو به سمت لیزینگی‌ها و قطعه‌سازهای غیروابسته داد.
خاور باید اعلام ورشکستگی و یا انحلال کنه که جالبه دارایی‌هاش کفاف بدهی‌هاش رو نمیده پس ارزش ریسک نداره. صنعت خودرو ما طبق مودار قیمتی ۳ سال نزولی و ۳ ماه صعودیه و زمان رشد رو هم فقط مافیای این صنعت می‌دونن! نه تحلیل‌پذیرند و نه قابل اتکا.
اگه قرار مگاپروژه‌ای انجام شه پس اولویت با ساده‌ترین تحلیل ممکنه و اون‌هم گروه لیزینگه. اگه خاور سود بسازه، ولغدر منفجر می‌شه. اگه خدیزل ۵۰۰۰ تا فرسوده تعویضکنه پس اثر این گردش عظیم رو ولبهمن بالاتره و ....
و اما خکاوه،
اگه فرض کنیم این شرکت امسال ۵۵۰۰ میلیارد درآمد داشته باشه پس حدود ۲۷۵۰ میلیارد سهمه وزارت نفته که با ارز جهانگیر میشه حوالی ۴ روز درامد نفتی کشور. حالا استدلال اینه که با صرفه‌جویی سوخت هزینه‌ها برمی‌گرده و ... . الان با این کمبود ارز به نظرتون وزارت نفت به راحتی زیر بار این حجم پول بی‌زبون می‌ره؟ من جمع‌بندی می‌کنم که نه و این طرح این شکلی اجرا نمی‌شه.

در مورد گروه خودرو و قیمت سهام،
خودرو ۱۶۰
خگستر ۱۶۰
خاور منحل !!!
خکاوه شاید ۱۵۰ رو ببینه که اون‌هم هزار اما و اگر و ریسک خیلی سنگینی داره...

من ترجیح میدم
کربن ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۷۵۰
کفرا ۴۵۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۶۰۰
پلوله ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
حفاری ۱۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۳۸۰
فارس ۵۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
کرماشا ۲۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۵۰۰
ووووو
خارج شم

مشکلی نیست شما فارس بخر 500من خاور میخرم 60همون شش ماه دیگه ببینیم کی سود میکنه شما با فارس یا من با خاور منحل شده!!
#8
(05-05-2018, 10:19 PM)علی خوش متظر نوشته:
(05-05-2018, 10:01 PM)نوح نوشته:
(05-05-2018, 08:41 PM)علی خوش متظر نوشته:
(05-05-2018, 05:37 PM)نوح نوشته: فقط سهام دلاری صادراتی بخرید که بزودی رستگار می‌شید.
تو میان‌مدت به طور عام اوضاع گروه‌هایی که خرید دلاری و فروش ریالی دارند واقعا خراب میشه. گروه‌هایی مثل خودرو و دارو واقعا فرصت فروش هستن.
تو محاسبات خودتون دلار دولتی رو حداقل ۵۴۰۰ در نظر بگیرید.
سکه و طلا رو هم تا ۲۲ اردیبهشت خالی کنید که علی می‌مونه و حوض‌ش.

فرمودید گروه خودرو فرصت فروشه!!!الان!!!؟؟
به نظرتون خاور60تومنی مثلا قرار چقدر بشه یا خگستر 220تومنی که انباشتش از قیمت سهم بیشتره یا خکاوه 85تومنی با طرح نوسازیش مثلا قرار چقدر بشه
صنعتی که فرصت خرید نباشه حتما فرصت فروشه.
اگه قرار ۲۰.۰۰۰ کامیون فرسوده تعویض شه پس باید اولویت رو به سمت لیزینگی‌ها و قطعه‌سازهای غیروابسته داد.
خاور باید اعلام ورشکستگی و یا انحلال کنه که جالبه دارایی‌هاش کفاف بدهی‌هاش رو نمیده پس ارزش ریسک نداره. صنعت خودرو ما طبق مودار قیمتی ۳ سال نزولی و ۳ ماه صعودیه و زمان رشد رو هم فقط مافیای این صنعت می‌دونن! نه تحلیل‌پذیرند و نه قابل اتکا.
اگه قرار مگاپروژه‌ای انجام شه پس اولویت با ساده‌ترین تحلیل ممکنه و اون‌هم گروه لیزینگه. اگه خاور سود بسازه، ولغدر منفجر می‌شه. اگه خدیزل ۵۰۰۰ تا فرسوده تعویضکنه پس اثر این گردش عظیم رو ولبهمن بالاتره و ....
و اما خکاوه،
اگه فرض کنیم این شرکت امسال ۵۵۰۰ میلیارد درآمد داشته باشه پس حدود ۲۷۵۰ میلیارد سهمه وزارت نفته که با ارز جهانگیر میشه حوالی ۴ روز درامد نفتی کشور. حالا استدلال اینه که با صرفه‌جویی سوخت هزینه‌ها برمی‌گرده و ... . الان با این کمبود ارز به نظرتون وزارت نفت به راحتی زیر بار این حجم پول بی‌زبون می‌ره؟ من جمع‌بندی می‌کنم که نه و این طرح این شکلی اجرا نمی‌شه.

در مورد گروه خودرو و قیمت سهام،
خودرو ۱۶۰
خگستر ۱۶۰
خاور منحل !!!
خکاوه شاید ۱۵۰ رو ببینه که اون‌هم هزار اما و اگر و ریسک خیلی سنگینی داره...

من ترجیح میدم
کربن ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۷۵۰
کفرا ۴۵۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۶۰۰
پلوله ۴۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
حفاری ۱۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۳۸۰
فارس ۵۰۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۸۰۰
کرماشا ۲۷۰ بخرم و ۶ ماه دیگه ۵۰۰
ووووو
خارج شم

مشکلی نیست شما فارس بخر 500من خاور میخرم 60همون شش ماه دیگه ببینیم کی سود میکنه شما با فارس یا من با خاور منحل شده!!

پیشنهاد خوبیه،
این‌جا هستیم تا از تجربه دوستان استفاده کنیم.
#9
حفاری وضعیت تکنیکی ایده‌آلی داره هر چند بنیادی اوضاع جالب نیست. شرکت رو به بهبوده و این کمی زمان می‌بره، سال ۲۰۱۱ سود خالص شرکت ۱۰۰ میلیون دلار بود با متوسط نفت ۹۰ دلار و دلار ۱۰۰۰ تومن.
یک قلم دکل الیما با بازنگری جدید می‌تونه تا ۱۲۰k روزانه درامد داشته باشه که سالی تا ۴۰ میلیون دلار ارزآوری برای شرکت می‌تونه داشته باشه. از اون دو تا دکل دریایی دیگه یکی بیکاره و اون یکی هم بازنگری قرارداد در پیش داره.
طلب ریالی شرکت از کارفرماها حدود ۱۰۰۰ میلیارده که ۱۰۰ میلیون دلار این رقم معادل ۳۸۵ میلیارد طلب ارزیه و تسعیر شونده. این طلب امسال با دلار ۴۲۰۰ هم وصول شه ۴۰ میلیارد(۱۳ تومن به ازای هر سهم) برای شرکت سود جدید به همراه داره.

ایده‌ال ترین حالت ظرفیت کامل تو خشکی و دریاست که امسال بعید نیست اتفاق بیفته و این یعنی درامد روزانه ۵۰۰k و سالانه ۱۷۰ میلیون دلاری فقط از محل دکل‌ها. می‌شه برای فعالیت‌های جانبی هم تا ۳۰۰ میلیارد ظرفیت در نظر گرفت که در مجموع درامد شرکت تا بالای ۱۰۰۰ میلیارد رشد می‌کنه و این ظرفیت طبق اوایل دهه ۹۰ سود خالص رو به بالای ۲۵ درصد حرکت می‌ده. حتی نصف این ارقام هم سود شرکت رو تا ۳۵ تومن می‌تونه تضمین کنه.
#10
یک احتمال:
لغو برجام >> بازگشت تدریجی رژیم تحریم های آمریکا >> تلافی حمله به تی 4 >> تحریم های گسترده تر >> صعود دلار تا 9000


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان