امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گروه خودروی
?دنیای اقتصاد: وعده 12 هزار میلیارد تومانی دولت به #خودروسازان

? خبر رسیده دولت قصد دارد چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان در اختیار زنجیره خودروسازی کشور قرار دهد؛ در جلسه‌ای که یکشنبه شب میان قطعه‌سازان و وزیر صنعت برگزار شده، وزیر وعده تزریق این مبلغ را داده و گویا معاون اول رئیس‌جمهور نیز آن را در گفت‌و‌گو با قطعه‌سازان تلویحا تایید کرده است

? بر این اساس قرار است ابتدا 4 هزار میلیارد تومان به دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت شود و سهم هر کدام نیز 2 هزار میلیارد تومان خواهد بود. علاوه‌بر این، 800 میلیون یورو نیز با اولویت پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، در نظر گرفته شده که جمع این دو چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان است

با اعلام رسمی از شبکه خبر باید ببینیم که اوضاع خودروسازها چه میشود.
۱۳۹۷/۱۰/۲۳      ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

رئیس سازمان حمایت خبر داد پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان به دو خودروساز ایران خودرو و سایپا

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به دو خودروساز پرداخت می‌شود.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.

عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکت های تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت‌گذاری نمی شوند و شرکت‌های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.

تابش افزود: تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.

تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا 300 هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.

هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش 30 درصد خواهد بود.

وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل می‌شوند.

یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا باید 10 هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم‌گیری می‌کردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می‌کردیم.

یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال 93 هزار و 600 میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت، افزود: هم اکنون بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.

وی گفت: در پی آنیم تا شرکت های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.
یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ایران خودرو 232 نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.

وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: 95 درصد از کمک های نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت می‌شود.

یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت 98 شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت‌هایی بود که پیش آمد.

محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.

وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.

سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.

وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.

سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.

محمد عزیزی افزود: هزینه های بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.

انتهای پیام/ب
خکاوه خصدرا 2
نماینده مجلس از شکل گیری بحران در صنعت خودرو خبر داد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پیش‌فروش مجدد خودرو نگران‌کننده‌ است و باید نهادهای نظارتی پیش از اینکه شکل گیری بحران خودروسازی و مانند موسسات مالی ، ورود کنند.


بهرام پارسایی با انتقاد از آغاز مجدد پیش‌فروش شرکت‌های خودروسازی به خانه ملت گفت: از آنجایی که شرکت‌های خودروسازی به نهاد یا فردی پاسخگو نیستند و الزامی برای عمل به تعهدات ندارند علیرغم بدعهدی در تحویل خودروهای قبلی، مجددا اقدام به پیش‌فروش کردند.
وی با اشاره به جلسه کارگروه متشکل از نمایندگان مردم، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌ها افزود: در این جلسه مقرر شد قراردادها در پیش‌فروش خودرو به گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مصرف‌کننده و خریدار به درستی رعایت شود همچنین ‌تمامی موارد از جمله قیمت خودرو، زمان تحویل و . . . شفاف و مشخص شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: صنعت خودروسازی به واسطه سوءمدیریت و بی‌مسئولیتی نه تنها طی چند سال گذشته پیشرفت نداشته بلکه از رقبای خارجی نیز در زمینه کیفیت فاصله بسیاری پیدا کرده و عقب افتاده است. این مسئله به دلیل انحصار این شرکت‌ها است.
پارسایی با بیان اینکه سوء‌مدیریت در صنعت خودروسازی باعث شده خودروسازان چاره‌ای جز پیش‌فروش نداشته باشند، ادامه داد: هدف از پیش‌فروش خودرو تامین بخشی از منافع مالی، مخارج و هزینه‌های اداره خودروسازی ناشی از سوءمدیریت است. پیش‌فروش مجدد خودرو نگران‌کننده‌ است و باید نهادهای نظارتی پیش از اینکه بحران خودروسازی نیز مانند مشکل موسسات مالی گریبان‌گیر شود، ورود کنند.
وی در پاسخ به این ادعا که 30 شرکت خودروساز مشغول به کار هستند، گفت: تنها دو خودروساز بزرگ فعالیت می‌کنند که در سال جاری 300 هزار خودرو پیش‌فروش کردند اما از موعد تحویل گذشته و هیچ دعوتنامه‌ای برای خریداران صادر نشده و عمل به تعهدات در زمان نزدیک بعید به نظر می رسد.
پارسایی تاکید کرد: دفاع از حقوق مردم وظیفه کمیسیون اصل 90 است. پیش‌فروش‌هایی که شرکت‌های خودروسازی انجام دادند یکی از موقعیت‌هایی است که در حق مردم اجحاف شده و نیاز است به آن رسیدگی شود.
خودروییها ظاهرا روشون نمیشه گزارش بدن!
واقعا این گروه حرفی برای گفتن ندارند و کسی که به این گروه امید بسته چیزی جز آه و حسرت نصیبش نمیشه حداقل تا آخرسال
#خساپا 1281 ریال زیان در 9 ماهه محقق کرده است ...


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان